در ادامه نشست های آموزشی ، سومین کارگاه آموزشی با عنوان" استراتژی توسعه کسب و کار برای شرکت های دانش بنیان در مسیر جهانی شدن" صبح امروز و در سومین روز برپایی دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با حضور جمعی از فعالان اقتصادی در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی سرمایه گذاری های خارجی ایران، در این کارگاه که با شرکت تعدادی از علاقمندان به مباحث اقتصادی برگزارشد، دو نفر از اساتید علوم اقتصادی سخنرانی کردند.
در ابتدای این پنل آموزشی دکتر سلیمانی کارشناس مدیریت مالی با اشاره به لزوم شناخت مسیر تحول شرکت های دانشبنیان برای رسیدن به بازارهای بینالمللی گفت: بسیاری از مدیران شرکتهای دانشبنیان فنی هستند، اما مسیر را نمی شناسند.
وی گفت: ایران در حوزه نرم افزار به خاطر حضور افراد باهوش، قابلیت رقابت با شرکتهای بینالمللی را دارد. اما چالشهایی در اکو سیستم داریم و هدف مندی در این حوزه بسیار مهم است.
وی گفت:برای بینالمللی کردن برند های خود باید کشورهای هدف را شناسایی کنیم.زیرا برند سازی و بازاریابی بینالمللی با بازاریابی داخلی تفاوت دارد.
دکتر تاروردی دکترای مدیریت تحول دیجیتال نیز در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه فرهنگ و منطق بازار ما با اروپا و آسیا متفاوت است، افزود: تولید محصول خوب کافی نیست و تولید محصولات شرکتهای دانشبنیان باید در سطح عالی و دارای مزیتهای برتر نسبت به تولیدات رقبای خارجی باشد.
وی گفت:در حوزه فعالیت شرکتهای دانشبنیان در کشورمان در بهترین نقطه برندسازی و بازاریابی در دنیا قرار داریم و ناامیدی و افسردگی در این حوزه دروغ است.باید با بهره گیری از ریشه های تاریخی ایران، ایده بگیریم و من معتقدم مارکت ایران بهشت است و اگر محصولات ما عالی باشد قادر به جذب سرمایهگذاری ۲۰ میلیارد دلاری بینالمللی هم خواهیم بود.
دکتر میرزایی از مدیران شرکت سرمایهگذاری های خارجی ایران نیز که مدیریت کارگاه را به عهده داشت، ضمن مشارکت فعال در بحثهای فنی سخنرانان پنل و طرح سوالات کاربردی ، گفت: یکی از استراتژی های مناسب برای جهانی شدن انتخاب مدیران ارشد نهادهایی است،که عملیات حرفه ای را در حوزه جهانی شدن مدیریت میکنند.
وی گفت:ریسک پذیری، رقابتی بودن ، تخصص گرایی و ایجاد فضایی پویا در شرکتهای دانشبنیان به تجاری سازی محصولات و جهانی شدن برند کمک خواهد کرد.
دکتر میرزایی در پایان نقش پارکهای فناوری در معرفی شرکتها به سرمایهگذاران، در فرایند توسعه شرکتهای دانشبنیان را بسیار مهم خواند.
برپایی سومین کارگاه آموزشی برای صاحبان شرکتهای دانشبنیان به همت ایفیک ،همانند دو کارگاه قبلی با سوال و جواب شرکت کنندگان همراه بود.
گفتنی است ؛ دوازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایرانساخت که از روز جمعه گذشته در نمایشگاه بین المللی تهران، آغاز شده و تا ۲۶ آذرماه ادامه دارد ، میزبان ۲۷۸ شرکت دانشبنیان و فناور است.